Хелм

Бугари у ЕУ, а плата им 174 евра

У Европској унији су у јануару минималне плате значајно варирале, од свега 174 евра у Бугарској до 1.921 евра у Луксембургу.

Када се узму у обзир ценовне разлике међу земљама, диспаритет између чланица ЕУ износи 1:11 (изражено у еврима) односно 1:5 према стандарду куповне моћи, показују подаци Европског завода за статистику Евростата.

Евростат је рангирао земље ЕУ у три групе према нивоу минималне плате.

Прву групу чине земље са минималном платом испод 500 евра и у њој се налазе: Бугарска, Румунија, Летонија, Литванија, Чешка Република, Естонија, Мађарска, Словачка, Пољска и Хрватска. 

У другој групи, са минималном платом од 500 до 1.000 евра налазе се: Португалија, Грчка, Малта, Шпанија и Словенија, док трећу групу, са минималним платама изнад 1.000 евра, чине: Британија, Француска, Ирска, Холандија, Белгија и Луксембург. 

Треба узети у обзир да су плате у земљама ЕУ које нису чланице еврозоне (Бугарска, Чешка, Хрватска, Летонија, Литванија, Мађарска, Пољска, Румунија и Британија) изражене у еврима подложне променама девизног курса, наводи Евростат. 

Данска, Немачка, Италија, Кипар, Аустрија, Финска и Шведска нису укључене у обрачун, будући да немају националне прописе о минималној плати, или они варирају у зависности од сектора или професија.

 

Танјуг

Оцените текст

0 / 5

Your page rank:

2 Comments

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Back to top button