Србија

Да ли је калемегдански „Победник“ Шиптар !?

Да ли је коначно откривена подвала Ивана Мештровића?

„Још 1911. године београдске власти одлучиле су да се преуреде Теразије и на њима поставе огромну фонтану. Иван Мештровић, се прихватио посла и 1913. године је већ био готов пројекат фонтане коју би носила четири велика лава. У средишту фонтане предвиђено је да се нађе стуб са пет прстенова који би симболисали пет векова ропства под Турцима, а на стубу би се коначно нашао „Победник“.Међутим, Први светски рат је опустошио фондове и никад није скупљен сав новац за израду споменика. Мештровић је одбио да бесплатно настави посао. Коначно, београдска власт се одлучила да постави само „Победника“, као једини део фонтане који је израђен. Али, то је узнемирило градске даме. Разлог је био неприхватање да наг мушкарац, макар био и споменик, буде у центру града.“ (Извор: ИНТЕРНЕТ НОВИНЕ СЕРБСКЕ)

Основни разлог за израду споменика кога су пре другог светског рата (да ли случајно) звали „Косовски победник“ није био да „Победник“ постане символ Београда, већ  да се изради споменик посвећен коначном ослобођењу Србије од Турског ропства, али му је касније додата и символика пробоја Солунског фронта, па је на десетогодишњицу пробоја, 7.октобра 1928. свечано откривен, на пристојној висини од подножја Калемегданске терасе. О овоме се већ писало.

Калемегдански „Победник“ је Шиптар

Писало се и о томе како је Иван Мештровић, чувени вајар, по рођењу (а видећемо и по опредељењу) Хрват, по примањима расходна ставка у српском и краљевском буџету, најбољи пријатељ Алојзија Степинца(који, узгред буди речено 1938. „посвећује“ Дом ликовних умјетности Краља Петра Првог Ослободитеља у Загребу, израђен под руководством Мештровића), драг Титов гост на Брионима, искористио своју припадност слободним зидарима и „линковао“ „Победника“ са својим другим београдским ремек-делом: Спомеником незнаном јунаку на Авали, који више подсећа на фараонску гробницу, или незнабожачки жртвени храм из Јужне Америке, него на гроб мученика – војника,  по свој прилици пострадалог трећепозивца Српске војске.

Калемегдански „Победник“ је Шиптар

Рећи ће неко: „Победник“ гледа према Церу, да нас подсети на Церску битку, али се некако Авала испречила, и то баш Споменик незнаном јунаку! „Када је посматрач леђима окренут Споменику незнаном јунаку, поглед би му неизоставно морао да заврши управо на споменику „Победник“. Познати вајар и слободни зидар тако је оријентисао маузолеј да је правилно окренут ка његовом другом монументу“ (извор: З.Николић, „Новости“)

У ратним годинама док је Мештровићев споменик боравио по београдским подрумима, и док се већало где ће га градске власти „денути“, Мештровић изјављује да га није брига где ће га ставити, па и да остане у подруму. Сложио бих се са овом његовом идејом да је требало да остане у подруму. Сад ће браниоци уметности и сентиментални Београђани, нарочито из круга „двојке“ да се нађу повређеним!

Калемегдански „Победник“ је Шиптар

Неспорећи Мештровићев изузетан таленат, остајем скептичан према његовој добронамерности кад је српски народ у питању: као прво,његова идеја о Видовданском храму, који је требало да буде изграђен на Косову пољу, као симбол страдања и жртве јужнословенских народа за слободу, је својеврсни спој незнабожачког храма са каријатидама из Косовских епова и екуменистичког храма. Предлажући Николи Пашићу да овај храм треба зидати деценијама, тобож, зарад символике попут средњовековних готских катедрала, Пашић је то кратко – радикалски пресекао, рекавши да би то био својеврсни уметнички комунизам на буџету Србије. Но, то није сметало да Мештровић буде на српском буџету за многа његова потоња (зло)дела.

Интересантно је како да ни на једном његовом раду који је у директној вези са Србима, не доминира православна символика! Интересантно је и писмо Ивана Мештровића, Адаму Прибићевићу недавно објављеном у Гласу концила

У писму које настало као реакција на Прибићевићо писмо Уједињеним нацијама поводом усташког геноцида над Србима у НДХ, Мештровић поручује да су српска злодела крива за усташтво, а не Анте Старчевић! Вероватно Мештровићу нису толико сметали српски новци, колико јесу Срби!

Све до 1950. године Иван Мештровић је имао редовну помоћ државе у вредности од 80.000 француских франака годишње, али је без обзира на то, сва своја дела посебно наплаћивао. Само за споменик на Авали било му је исплаћено 120 милиона ондашњих динара, и то из личних средстава почившег краља.(извор: З.Николић, „Новости“). Више је него очигледна Мештровићева наклоност ка Ватикану, него ка било коме или било којој идеји.

Kalemegdan-TheVictorbyIvanMestrovic

Подвале на „Победнику“

У даљем суптилном омаловажавању српског народа и његовог страдања прилажем следеће запажање: пажљивом посматрачу „Победника“ не може промаћи невероватна физиономија лика: очигледна је сличност носа са арбанашким цртама лица, а на глави готово очигледно да се налази шиптарско „кече“Дакле, „косовски победник“ (како су га звали пре другог светског рата),Шиптар са кечетом је симбол Београда! Добро је да га Мештровић није оденуо у опанке, а шајкачу свакако и не би ставио! Да ли је реч о још једној хрватској подвали српском народу још с почетка прошлог века, просудите сами! Или је пак реч о традицији добрих односа Косова и Хрватске о којој недавно говораше Косорова у Приштини. 

Очигледно је да је готово све што је имало српску символику код Мештровића било наго. И „Победник“ и „Косовски осветници“ и „Милош Обилић“ из Видовданског циклуса, чији лик више подсећа на жену, него на српског јунака! Но, зато Мештровићев Папа Пије XII, монструозни покровитељ фашизма и погрома над Србима у НДХ, изгледа молитвено, готово жив светац (види: . Pontificio Collegio Croato Di San Girolamo a Roma и Milos Obilic (Bronze Sculpture,1908, Paris)  MeštrovićMuseum (his House and Atelier) in Zagreb)

Калемегдански „Победник“ је Шиптар

Тито и Мештровић: Хрвати по вокацији

Вратимо се Мештровићевим пријатељима. Као огорчени противник комунизма (али ипак симпатизер „ватиканског“ усташтва), Мештровић, као грађанин САД-а се 1959, на Титово инсистирање, обрео на Брионима  са разлогом да се захвали (иако нерадо) што је дозволио да посети притвореног му најбољег пријатеља надбискупа Алојзија Степинца. Тито је свакако искористио прилику да врбује Мештровића за чланску карту КПЈ, али је Мештровић остао доследан својим антикомунистичким принципима.

Калемегдански „Победник“ је Шиптар

Додуше, није му сметало да се по његовој замисли још из 1924, а коју су требали да финансирају црногорски комунисти, изгради маузолеј Петру Другом Петровићу – Његошу на Ловћену, који је „свечано“ отворен од комунистичког врха СФРЈ и СР Црне Горе лета 1974, дванаест година по Мештровићевој смрти.

Да би маузолеј био изграђен, морала је по други пут у својој једноиповековној историји да буде минирана и срушена загробна капела посвећена Његошевом стрицу, Светом Петру Цетињском, изграђена по жељи Његошевој и обновљења 1925. краљем Александром. И данашњи повампирени усташогени монтенегрини величају то светогрђе и вољу владике црногорског! Верујем да сеЊегошев дух не мири са местом почивања његовог тела у „фараоновој гробници“, како је назва Меша Селимовић.

Калемегдански „Победник“ је Шиптар

Наставак Мештровићевијаде

На нашу српску жалост, ту није крај! Мештровић нас и мртав омаловажава! Док смо сведоци да, као некад краљ Александар југословенством, „европом опијени“ председник Србије,гости председника Хрватске у Београду, у исто време док се врши невиђен терор и притисак на Србе н северу Косова, исте ове 2011. године, бронзана Мештровићева скулптура „Анђео смрти“ постављена је на Малом Калемегдану, испод павиљона „Цвијета Зузорић“. (извор: ТРОЈКА).

Свечаном откривању скулптуре из збирке Народног музеја, присуствовале су у име ЈП „Београдска тврђава“ директорка Ивана Лучић-Тодосић (ЛДП), а у име Народног музеја у Београду, директорка Татјана Цвјетичанин, јер то је, можете мислити, заједнички пројект ове две културне институције. Госпођо Цвјетићанин, колико оно већ не ради Народни музеј? Беше, 11 година? Значи ли то да 11 генерација српске деце није имало прилику да се упозна са највећим уметничким достигнућима свога народа?

Но, да се вратимо скулптурама и аутору. Овако, са „Анђелом смрти“, у ово наше велеиздајничко и по српски народ трагично време, завршен је „Мештровићев трилинг“ на Калемегдану: „Победник“ – „Споменик захвалности Француској“ – „Анђео смрти“.

Геј парада и Мештровић

„Организатори су указали да је симбол њихове „Параде поноса“ статуа „Победник“ Ивана Мештровића на Калемегдану, а парк „Мањеж“ су одабрали јер је седамдесетих година прошлог века био место окупљања гејева и лезбејки.“ ( Извор: http://www.mondo.rs › Info › Hronika i Društvo)

Почетком „Домовинског рата“ син Ивана Мештровића, Мате Мештровић је изјавио: „Није ми јасно – двјеста година ми кољемо Србе и што их више кољемо они хоће да живе са нама. Тај феномен ја не могу да схватим”.

Ни ја не могу да схватим!

О, Срби, опаметимо се док још није касно!
Југослав Кипријановић

Двери српске

Преузето СРБИ НА ОКУП

Оцените текст

0 / 5

Your page rank:

�оментара

  1. Malo kasnite, ali bolje ikad nego nikad. Sve je navedeno tacno, to odavno znaju upuceni, smrdibuba mestrovic je bio i mason, i djubre, kao i sin mu, koji je nasao za shodno da u prvom licu mnozine govori o “klanju Srba”, sto znaci da i sebe vidi kao takvog, nacistu, srbomrsca i sadistu ubicu, ali je slepac jer ne vidi da su svi oni, zapravo najobicnije ubice, monstrumi, neljudi, da su mnogo “plitki” i maloumni, jer misle da su svi ostali glupi i slepi, (pa, nisu, samo naivni, i ne svi,) jer sluze svojim voljenim austrougarima i germanima koji ih bas zbog tih njihovih osobina koriste iskljucivo kao ubice, da sami ne prljaju ruke, nego da njihove sluge, poltroni beskicmenjaci, ulizice i puzaci koji ostadose vazda da puze i lapcu jezikom slineci pred svojim gospodarima obavljaju te najprljavije poslove. A bas im se zbog tog divljackog i sadistickog izivljavanja koje karakterise najvece kukavice i bednike te njihove sluge i gade, prosto ne mogu da pojme da je neko toliko krvolocan i toliki psihopata. E, to vam je, dakle, sve mestrovic i potomstvo mu, jadnici, bednici, poltroni i neljudi koji misle da su mnogo podvalili Srbima, a u stvari samo pokazali svu svoju monstruoznost, primitivizam i mrznju prema coveku uopste, sto proistice iz njihove inferiornosti, visestruke iskompleksiranosti i isfrustriranosti.

  2. A da mi nismo okupirani jos od 1945., pogresno usmereni jos od 1918. zbog “velikog vizionara” i jos jednog mizernog masona koji je vise vodio racuna o tom redu nego o svojoj zemlji, pa su ga zatim ti isti i ubili, odavno bi svo to djubre pravi ljudi na pravim mestima sravnili sa zemljom i postavili spomenike sa nasim obelezjima i u duhu nase tradicije i kulture koju uporno decenijama hoce da izbrisu i poniste “civilizovani” zapadnjaci.

  3. Slažem se a tekstom i sa komentarom pod Grom i Dragan.
    Ne vidim način kako da se zaštitimo od akcija ljudi na svim vodećim položajima,
    počevši od položaja na vlasti na svim nivoima, i na svim nivoima koji su od važnosti
    za prosvjetu,zdravstvo,za ekonomiju – ili bolje reći za opstajanje Srba ,i države SRBA.
    Kvalitetni Srbi (Najveći broj takvih Srba) – izginuli su u ratovima 1912 do 1918, a nakon
    1918 godine pa do danas – Srpski narod vode i zastupaju deformisani Srbi koji su isplivali
    na vrhove jedino zato što više nije bilo onih koji su veličanstveno svoje živote davali za
    odbranu Srpskih ideala : Familija-Rod- Srpska Država.
    Ima i danas vrlo kvalitetnih ljudi sa dobrim idejama , ali oni su samo pojedinci , i kao
    kvalitetni ljudi ne žele da na osnovu svog zalaganja postignu neku funkciju u vlasti, već
    naprotiv ne žele nikakve funkcije već samo pravo da se zalažu za dobro naroda,da svoje
    znanje ulože za postizanje opšteg dobra.
    Nadam se da će svoje ideje raširiti među mladim ljudima i da će se broj ljudi takvog
    shvatanja povećavati. Puno želim da svoja usmjerenja ne baziraju na izanđale pojmove
    DEMOKRATIJA, POLITIČKE STRANKE i td – jer to su samo fraze kojima se pokriva
    gola borba za vlast i za sticanje položaja za zgrtanje materijalnih dobara. Država i vlast
    koja vodi državu mora biti organizovana na potpuno novi način.(Ne kraljevi,ne Carevi )
    Oni koji odustanu od prihvatanja demokratije i strančarenja – nadam se da će znati kako
    da ostvare novi način upravljanja državom u interesu Nacije i Naroda.
    Ali se bojim da će većina naroda ostati pasivna ili će dati podršku onima koji tu većinu
    potkupe trenutnim sitnim dobitkom, sofisticiranim pričama koje su obična podvala i koje
    u suštini pokazuju prezir prema narodu kome serviraju te mizerne lažavine ili dobro
    smišljene priče za prevođenje žednih preko vode. Takve priče danas su non stop na
    medijima u vezi KIM – Svi mogu da vide da se vodi smišljena akcija oko svega što se
    događa , svi mogu da promisle i zaključe da je sve što mediji prenose ustvari samo
    unapred pripremljena akcija političara na Kosovu i u Srbiji kako bi narod bez pobune
    prihvatio predaju KIM nacionalnoj manjini – Albancima a oni će to
    vremenom priključiti državi Albanija.
    Velika i istoriska greška je učinjena godine 1043 kada je Srpski Vladar dozvolio
    Albancima (pomoćnoj vojsci Georgijasa Manijaka i njihovim familijama) da ostanu
    na njegovoj teritoriji koja je bila slabo naseljena, a zatim katastrofalna greška
    Srpskih Kraljeva Nikole i Petra da pod pretnjom vojne intervencije od strane Engleske i
    Austrougarske , da svoju vojsku povuku iz Skadra i današnjeg albanskog primorja,
    radi stvaranja prve Albanske države na Balkanu.
    Nije na meni da sudim o tadašnjim postupcima tih zaista velikih Kraljeva, ali mi je
    žao što današnji Srbi umjesto da žele da se vrate na svoje primorje – otimačima tog
    primorja da sada svojom Vladom daruju njima KIM-svetinju Srpsku.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Back to top button
Close

Детектовали смо Адблокер!

Поштовани, рекламе су једини начин финансирања нашег сајта те вас молимо да угасите адблокер на нашем сајту како би нам тако помогли да наставимо да објављујемо још боље и квалитетније вести без цензуре и длаке на језику. Хвала на разумевању!