fbpx

МУП цензурисао насловну страну „Политике“ на којој се налази текст о томе да „приватна фирма обезбеђује зграду полиције“

4.5
(4)

„Најстарији лист на Балкану“ избацио текст о томе да приватна фирма обезбеђује зграду полиције. Прича о томе да приватна фирма „Секјуритас“ обезбеђује зграду Министарства унутрашњих послова у улици Кнеза Милоша, најпре се појавила, а затим и нестала са насловне стране суботњег издања листа Политика.

Иако није неуобичајено да насловне стране новина трпе одређене измене у различитим издањима, околност да за текст који је колегијум листа оценио као најквалитетнији, дајући му главни наслов и највећи простор на насловној страни, уопште нема места у накнадном издању, изузетно је редак.

Како Данас незванично сазнаје, до избацивања текста дошло је након интервенције из Министарства унутрашњих послова.

Наиме, дневни листови се због дистрибуције штампају у више издања.

Таква организација подразумева да се издања која иду на најудаљеније дестинације штампају прва, остављајући простор редакцијама да врше извесне корекције и допуне у каснијим издањима, која се дистрибуирају у Београду и околини.

У суботњем издању листа Политика које је прво штампано, као главна вест на насловној страни објављена је прича о приватној фирми која обезбеђује зграду МУП-а.

Ипак, текст под насловом „Седиште МУП-а чува приватно обезбеђење?“ не само да није могао да се види на насловној страни каснијег издања, већ није могао да се пронађе ни у каснијим издањима листа.

Вршилац дужности главног и одговорног уредника листа Политика није желео да се изјашњава о овој околности, фокусирајући цео свој одговор на чињеницу да је причу о повлачењу текста први објавио портал директно.рс.

– Никада нисам ни чуо да постоји портал директно. Вама препоручујем да наставите да се бавите њиховим темама. Мени преостаје само да вам се захвалим – казао је Ракић, пре него што нам је прекинуо везу.

Иако се текст није појавио у каснијим издањима листа Политика, његов садржај су пренели поједини портали.

У спорном тексту је пренета тврдња председника Синдиката запослених полиције Дејана Ђукића да зграду Министарства унутрашњих послова Србије у Улици кнеза Милоша у Београду обезбеђује приватна фирма „Секјуритас“.

Како се додаје, „Политика“ је покушала да у МУП-у провери тачност Ђукићевих тврдњи, али до закључења издања није добила никакав одговор.

Дејан Ђукић је за Данас потврдио да је разговарао са новинаром Политике и да је текст накнадно повучен из листа.

– Не могу новинару ништа да замерим. Он је веома коректно пренео моје речи, а то што је текст накнадно скинут нема везе са њим, каже Ђукић.

Према верзији догађаја коју је Данас незванично сазнао, аутора текста је, након објављивања у првом издању, позвао Немања Пантић из Одељења за медије и комуникације МУП-а, незадовољан изгледом наслова и поднаслова текста. Наш извор тврди да је након тога текст склоњен на интервенцију главног уредника, али није могао са сигурношћу да тврди ко је обавио тај телефонски позив.

Немања Пантић негирао је за Данас да је од главног уредника Политике Жарка Ракића тражио да промени насловну страну Политике.

– Потпуно је нетачно да сам од господина Жарка Ракића тражио било шта у вези наведеног текста, као што нисам ни од било ког уредника у било ком медију, за скоро шест година колико радим у Одељењу за медије и комуникације МУП-а Србије. То наравно можете проверити и са господином Ракићем, али и са било којим другим уредником, рекао је Пантић. Он је додао да је након објављивања текста разговарао са аутором, али, како тврди, на позив новинара Политике.

Перица Гуњић, уредник портала Цензоловка, истиче да га не изненађује информација да је Политика цензурисала неки текст. Како додаје, оно што га изненађује је чињеница да је неки уредник Политике и помислио да пусти тај текст у првом издању.

– То је још један пример који показује да се ради о листу под потпуном контролом. Недавно су цензурисали интервју са Браниславом Јаковљевићем, професором Универзитета Станфорд, избацивши делове у којима он критички помиње поједине представнике власти, наводи Гуњић, уз додатак да је и Политикин Забавник подложан цензури.

Лист Политика је, откако га води Жарко Ракић, због цензуре напустило више сарадника. Сарадњу са овим листом је прекинула професорка Економског факултета Даница Поповић, аналитичар Љубодраг Стојадиновић, као и карикатуриста Душан Петричић.

Данас.рс

Да ли је овај текст користан?

Кликните на звезду и оцените!

Ако вам је текст користан...

Поделите га са пријатељима!

Актуелно

Вукадиновић: Вучић води политику ЛДП-а али уз радикалску реторику, ушушкану у квазинационалистички омот

0 (0) Народни посланик и политички аналитичар, Ђорђе Вукадиновић био је гост Еспресо интервјуа недеље. …

Бивша државна секретарка МУП-а у послу од милијарду динара

4 (4) Бивша државна секретарка МУП-а Милена Вуковић, чија је фирма БПС Сецуритy добила посао …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *