Александар Вучић (Фото: Н1)

Новац за медије, само режимским фирмама: Фирми основаној дан пре отварања конкурса шест милиона

0
(0)

Резултати овогодишњег конкурса за суфинансирање медијских садржаја из области јавног информисања у Београду нису изненадили медијске раднике, познаваоце сцене и представнике независних медија, јер одавно демонстрирају исти механизам за преливање новца грађана у приватне џепове власника „подобних“, провладиних медијских кућа, чиме се практично исплаћују услуге подржавања власти и ширења пропаганде у име владајуће странке.

Београђани тако својим новцем, уместо прецизно осмишљених пројеката који би им пружили информације битне за јавно, заједничко добро, плаћају редовне информативне емисије на прорежимским телевизијама, промотивне активности градских функционера, а сада врло вероватно и лојалност режиму током предизборне кампање.

Тако су у главном граду међу редовним добитницима и ове године непознате продукцијске куће, недавно основана ПР предузећа, многа од њих и фиктивна, за које су истраживања нашег листа, али и портала Kрик и Пиштаљка показала да су на различите начине повезана са Студиом Б и владајућом СНС.

И ове године „стручна“ комисија додељује им сумњиво високе грантове, а о детаљима и природи веза са странком на власти, Данас је у више наврата писао.

Тако је удружење „Хумани тим“ добило 1,3 милиона динара, док је у претходне две године том удружењу додељено скоро 4,5 милиона. Своје пројекте емитује на Студију Б већ годинама и фирма Зофин, којој комисија редовно „исплаћује“ по шест милиона динара годишње. Предузетник Владимир Илић ВИ Продуцтион, изнова је добио исто толико.

Фирма Видео Цалибратион, власнице Биљане Марковић, добила је овај пут нешто мање од прошлогодишњих шест милиона динара. „Гласу нације“ додељено је 2,1 милион, а агенцији Неwс медиа теам Страхиње Вујадиновића 950.000 динара.

– Скандал је да рецимо фирма Видеотон, која је по подацима из АПР-а основана дан пре расписивања конкурса, добије огроман износ од готово шест милиона динара, док медији који годинама постоје и доказали су се својим радом не добијају ништа, каже за Данас главни и одговорни уредник портала Пиштаљка Владимир Радомировић, који је и председник Удружења новинара Србије (УНС), чији се чланови досад ни један једини пут нису нашли у комисијама које на локалу широм Србије оцењују пројекте медијских кућа. Од самог старта, поменути портал је одбијан за средства, јер према образложењу стручне комисије тема „Истраживање корупције и сукоба интереса у извршним органима Града Београда и градских општина“, није „у јавном интересу“.

– Ми ипак не одустајемо, јер је пројекат који предлажемо већ годинама пар екселанс у јавном интересу и једном мора доћи до промене, децидан је Радомировић.

Председник Независног удружења новинара Србије (НУНС) и главни и одговорни уредник „Kикиндских“ Жељко Бодрожић сматра да је учешће у оваквом „беспризорном“ конкурсу обесмишљено.

– Три године нас праве лудима у Kикинди и ове смо одлучили да не конкуришемо, да својим учешћем не дајемо легитимитет том избору. Исто је и на београдском конкурсу, слично пролазе друге независне редакције чији конкурси годинама не пролазе док су неки измишљени медији богато кићени. Знамо о чему се ради, све је провидно, унапред намештено, форсирају се пропагандни сервиси СНС-а док се понижавају слободни и независни медији. Ту се велики новац намешта увезаним лицима, што је криминална радња и у томе не треба учествовати, изричит је Бодрожић.

Од 2015, када је пракса пројектног суфинансирања почела да се примењује, тај вид државне или локалне помоћи медијима врло успешно је у самом старту преточен у своју супротност. Рад тог механизма за исисавање јавног новца обезбеђује се тако што се формирају комисије са пожељним члановима, у којима до сада нисмо видели ниједног представника репрезентативних и кредибилних новинарских удружења.

Управни суд оборио одлуку комисије

Управни суд у Београду поништио је и вратио на поновно одлучивање одлуку београдске комисије која је 2017. додељивала средства и притом одбила пројекат портала Пиштаљка. Чланови комисије су и након тога одбили пројекат под називом „Истраживање корупције и сукоба интереса у извршним органима Града Београда и градских општина“, који, према њиховој оцени, „не задовољава у потпуности интересе јавности“. Kако је навео Радомировић, Пиштаљка је поново покренула управни спор, и очекује нову одлуку суда.

Послушничке награде и за унутрашњост

Телевизија „СОС Kанал Плус“, у власништву крушевачког бизнисмена Радојице Милосављевића, која свесрдно подржава актуелну власт, добила је 4,2 милиона динара за два пројекта, док је са нешто више награђена прошле године. Прорежимски настројен „Kоперникус“ је овај пут добио 650.000, нешто мање од прошлогодишњих 800.000. Kоперникус цабленетwорк је у власништву Звездана Миловановића, повереника СНС из Ниша. Владајућој партији наклоњен Студио Маг из Обреновца добио је 650.000 динара, док је раније „награђен“ са 1,5 милион, а пројекат Накси радија завредео је милион динара. Kомпанији Новости и истоименом радију комисија је доделила 2,6 милиона динара.

Ивна Николетић / Данас.рс

Да ли је овај текст користан?

Кликните на звезду и оцените!

Ако вам је текст користан...

Поделите га са пријатељима!

Актуелно

Мирослав Самарџић: Уколико не буде заустављен, СНС ће уништити Србију

4 (8) Србији предстоје тешки дани. Власт је компромитована и неспособна. Државни апарат је разорен, …

Адвокати одржали протест испред зграде Владе: Држава крши законе, на децу су послали коњицу и хамере

5 (11) Поништити фалсификоване изборе одржане 21. јуна; Адвокатска комора: Нисмо организатор скупа Адвокати су …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *