fbpx
Насловна / Србија / „Новости“ продате непознатој фирми, јавности непознатог бизнисмена из Смедерева
"Новости" продате непознатој фирми, јавности непознатог бизнисмена из Смедерева 1

„Новости“ продате непознатој фирми, јавности непознатог бизнисмена из Смедерева

Да ли је једна од 24 спорне приватизације постала – још спорнија? Kомпанија „Новости“ продата је непознатој фирми, широј јавности непознатог бизнисмена из Смедерева, тако што му је држава свој удео продала за око 300 милиона динара. Сами детаљи трансакције остали су нејасни.

Основан пре шездесет шест година, некад најтиражнији дневнополитички лист у бившој Југославији прешао је дуг пут. Од славних осамдесетих, када су новинари „Новости“ откривали међународне афере, преко деведесетих, када су били део пропагандне машинерије Слободана Милошевића, до двехиљадитих када је њихово власништво било све, само не транспарентно.

Више не – нови газда је тридесетпетогодишњи Бобан Рајић из насеља Вучак покрај Смедерева, који је купио Новости за око 2,5 милиона евра.

Једини пут када се име Бобана Рајића појавило у јавности било је када се као власник смедеревског предузећа „Цока“ пожалио јавности да, како је рекао, особе из криминогене структуре прете његовој породици, након што је компанија „Меркатор“ престала да плаћа надокнаду за 20 објеката које им је издавао у закуп.

Од послова са локалима до куповине „Новости“ Рајић је дошао практично преко ноћи. Његова фирма „Медиа 026“ која је купила штампарију „Борба“, већинског власника компаније „Новости“, основана је прошле године, са оснивачким капиталом од 100 динара. Kако је од новчанице с ликом Николе Тесле стигла до 300 милиона динара за куповину дневног листа није познато, јер финансијски извештај компанија није објавила, а Рајић се није јављао на телефон.

„Мени ово изгледа као једно прање, или претпрање, до ког ћемо доћи тек до неког трећег власника који ће можда бити стварни, а да је ово нека увертира за то. Сведоци смо како су отишле две националне фреквенције – 02 и Прва – тако што је од пара грађана узет кредит Телекома, па су те паре пребачене на рачун купаца, па су купци купили националну фреквенцију“, сматра бивши шеф деска „Вечерњих новости“ Срђан Шкоро.

Опозиција сматра да је држава дозволила да још један медиј заврши као плен појединаца блиских властима. У Покрету слободних грађана сматрају да ће „Новости“, традиционално наклоњене режиму, сада бити стављене у службу директне промоције владајуће партије, док се у Странци слободе и правде питају – како и зашто је држава допустила да буде оштећена за милионске износе.

„Где је све објављен оглас за продају ове, једне од најзначајнијих медијских кућа? Kако је могуће да се компанија која остварује приход од 1,25 милијарди динара и пословну добит од 114 милиона, прода за 299 милиона динара фирми која има нула динара прихода“, пита Мариника Тепић из Странке слободе и правде.

Срђан Шкоро сматра да је држава трансакцију морала да спроведе далеко транспарентније. Није, каже, познато како је договорена цифра од 2,5 милиона евра, да ли је било других понуђача, нити да ли је нови власник положио гаранције, већ је само саопштено да је преузимање завршено.

„Држава је та која би требало да уноси ред, а не неред. Штампарија није приватно лице, па је оно сад препродавало „Вечерње новости“, већ је штампарија 80 одсто у државном власништву. Држава би требало да успостави тендер, или начин како се продаје. Друго, да видимо шта се продаје – шта је тај власник купио – да ли је купио целу компанију, или је купио лист „Вечерње новости“, каже Шкоро.

Власничка структура „Новости“ тако је постала још замршенија. До скора незванични већински власник компаније био је бизнисмен Милан Беко, да би на основу дуга његове фирме држава преузела већински удео. На месту генералног директора, пак, остао је Срђан Мушкатировић, и то као представник Бековог капитала. Он је прошлог месеца смењен, а данас је одбио да за Н1 коментарише најновију власничку трансформацију. Руководство „Новости“ засад се није оглашавало.

Н1

Да ли је овај текст користан?

Кликните на звезду и оцените!

Ако вам је текст користан...

Поделите га са пријатељима!

Актуелно

Тепић: Влада да објасни како су Новости продате фирми која има нула прихода и нула запослених 11

Тепић: Влада да објасни како су Новости продате фирми која има нула прихода и нула запослених

Потпредседница Странке слободе и правде (ССП) Мариника Тепић упитала је данас да ли је продајом …

Kуршумлијску Бању продали с „попустом“ од милион евра 12

Kуршумлијску Бању продали с „попустом“ од милион евра

Продаја бањског комплекса Жубор у Kуршумлијској Бањи за 1,4 милиона евра (милион мање од процењен …

3 Коментара

  1. Ja kurvinih sinova ili sto nas narod kaze pasija braca.

  2. Та „непозната“ фирма је свима добро позната. А зове се „Браћа Вучић“.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *