fbpx
Насловна / Србија / Режимски таблоиди у Србији: Дебеле паре за масне лажи

Режимски таблоиди у Србији: Дебеле паре за масне лажи

4.2
(9)

Више од 400 лажи за свега шест месеци ове године избројано је на насловницама таблоида „Информер“, „Српски телеграф“, „Ало“ и „Курир“, показала је анализа Раскрикавања.

Предњачи „Информер“ са убедљиво највише лажних или неутемељених вести на насловним странама, чак 150, а следе „Ало“ са 115 и „Српски телеграф“ са 94, док „Курир“ има 60.

Фирме које их издају 2017. и 2018. на локалним конкурсима добиле су из буџета више од 51 милион динара за пројекте (више од 430.000 евра). Медијска мрежа доо, издавач „Српског телеграфа“, добила је 22 милиона динара (близу 186.500 евра), Дневне новине Ало доо 12 милиона (око 102.000 евра), Адриа Медиа Гроуп, издавач „Курира“, више од 11 милиона (93.000 евра), а фирме Драгана Вучићевића које су иза „Информера“, 6,2 милиона динара (52.500 евра).

Председник Удружења новинара Србије Владимир Радомировић каже да таблоиди најчешће крше новинарски кодекс, због чега не треба да добијају средства из буџета.

Он за „Вести“ објашњава како тече процедура која претходи додели новца медијима и открива да је локалне самоуправе углавном не поштују.

– У Правилнику о суфинансирању наведено је да општина или град који расписују конкурс треба да траже од Савета за штампу податке о томе да ли је медиј поштовао новинарски кодекс, да ли му је то тело изрекло неку меру и да ли је применио ту меру – наводи Радомировић и указује да, према подацима УНС, мало локалних самоуправа тражи те податке.

Држава, према његовим речима, не би требало да награђује „такво подизање тиража“, нити би општине и градови требало да издвајају средства за медије у Београду јер је то „медвеђа услуга“ локалним медијима.

– Новац треба да остане у општини или граду за тамошње медије и за њихово јачање, јер грађанима у тим срединама не користи давање средстава таблоидима који се издају у Београду. Тешко да ће на пример Бабушници бити од користи повремено објављивање неког чланка о том месту – закључује председник УНС.

О Вучићу све најбоље

Заједничи именитељ таблоида је негативно писање о лидерима опозиције, протестима „1 од 5 милиона“ и суседним земљама, а најчешће помињана личност је један од лидера СзС Драган Ђилас. Анализа Раскринкавања показала је и да таблоиди нису написали ни једну негативну вест о председнику државе Александру Вучићу и напредњацима, које он предводи.

Д.Декић, Вести онлајн

Да ли је овај текст користан?

Кликните на звезду и оцените!

Ако вам је текст користан...

Поделите га са пријатељима!

Актуелно

ДРЖАВА ИМА „РЕШЕЊЕ“ ЗА ЗАГАЂЕНОСТ Kупили пола милиона маски из Kине да продају народу

5 (4) Београд се већ данима налази на првом месту у свету по загађености ваздуха. …

ЗА ШТА СВЕ ДРЖАВА ДАЈЕ НОВАЦ: Звезда, Партизан, таксисти, бојлери… А болесна деца се лече СМС порукама

4.3 (3) Вест о томе да држава даје субвенције таксистима и изјава министра финансија Синише …

2 Коментара

  1. Написаће сви они негативно о Вучићу – када Вучић буде смењен и у бекству.

  2. Nemocni klovn je pozvan na raport u Vasington, za dalja naredjenja.
    „Iznenadna poseta Vasingtonu …“, ha, ha, ha, da, da vlasnici ga potegli za povodac …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *