fbpx

СКАНДАЛ – РТВ плаћа Вучићеве ботове 80,000 динара месечно за коментаре

0
(0)

Радио-телевизија Војводине ангажовала је особе које за месечни хонорар од 80.000 динара пишу коментаре на вести за званични сајт РТВ-а, сазнаје Војвођански истраживачко-аналитички центар (ВОИЦЕ).

Особе о којима је реч нико у Wеб редакцији није видео, а већина их и не познаје. Њихова улога наводно је да пишу такозване ботовске коментаре и позитивно оцењују поједине вести, најчешће оне у којима се појављују државни функционери. То је за ВОИЦЕ прокоментарисао и један од новинара РТВ-а, који тврди да је у последњих неколико месеци приметно да је број ботовских коментара нагло порастао.

ВОИЦЕ је имао увид у радну листу хонорарних сарадника, у којој се наводе имена Жељка Ињца и Љубинке Весковић, који су за мај месец добили хонораре од по 80.000 динара. У њиховој радној листи дословце пише да су посао за посматрани период „извршили у целости“.

У опису посла који им је поверен на сајту РТВ-а за оба сарадника кратко се наводи: „Пише коментаре за сајт“. С обзиром на то да сајт РТВ-а не третира коментар као новинарски жанр (на сајту нема те рубрике), јасно је да је реч о писању коментара на вести, и то углавном у којима се појављује државни врх.

Томе у прилог иде и податак да је запосленима на сајту РТВ-а пре три месеца вршилац дужности главног и одговорног уредника Ладислав Лазић саопштио да више не требају да модерирају пристигле коментаре на сајту јер је то „сређено“, сазнаје ВОИЦЕ.

Интересантан је и податак да су такозвани ботовски коментари на сајту РТВ-а раније имали занемарив број “плусева” (позитивних оцена читалаца). Како је за ВОИЦЕ рекао новинар РТВ-а који је желео да остане анониман, од јануара ове године, када је дошло до смена у Wеб редакцији, тај број је почео полако да расте.

„Из месеца у месец тај број је растао и до 20 плусева, а од пре неколико дана на 70 и више. То ме доводи до закључка да је тај посао очигледно неко почео да ради за новац“, сматра саговорник ВОИЦЕ-а.

И док је име Љубинке Весковић непознато у свету медија (осим што на профилу на Фејсбуку наводи да је љубитељка Српског покрета Двери и Руске Федерације), Жељко Ињац је много више присутан на црквеним и ултрадесничарским сајтовима, где пише блогове. Уредник је сајта Видовдан, а најављен као верски аналитичар Ињац је недавно и гостовао у емисији „Прес и ја“ на РТВ-у, коју уређује и води Зоран Пановић.

На свом профилу на Твитеру активан је свакодневно, а својим пратиоцима у последње време препоручио је снимак трибине Жена у црном на Факултету политичких наука у Београду, коју су на неколико минута били прекинули ултрадесничари, а препоручио је и гостовање портпаролке ултрадесничарског покрета Заветници Милице Ђурђевић у емисији „Аргументи“ Новосадске телевизије, коју уређује и води политички аналитичар Бранко Радун. Такође, Ињац је поводом актуелног избора Ане Брнабић за председницу Владе Србије на Твитеру написао: „Муамер Зукорлић је највећи Србин у Скупштини Србије“, пошто је најавио да ће гласати против њеног избора.

Скуп ангажман такозваних ботова у Wеб редакцији дешава се у тренутку када већина запослених на РТВ-у ради за плату која у највећем броју случајева износи између 30.000 и 40.000 динара. Истовремено ауторски хонорари сталних сарадника износе око 25.000 динара или незнатно више од тога. Уз то, одређеном броју дописника, који свакодневно шаљу прилоге за информативни програм радија и телевизије, и такви хонорари касне по неколико месеци (последњи су примили за фебруар).

Редакција ВОИЦЕ-а упутила је низ питања генералном директору РТВ-а Миодрагу Копривици и в.д. главног и одговорног уредника Wеб редакције Ладиславу Лазићу поводом спорног ангажовања два спољна сарадника у Wеб редакцији. Као и небројено пута до сада, њихови одговори су изостали.

Чистке уредника у Радио-телевизији Војводине и уклањање појединих емисија из програма, које су се одиграле у мају 2016. године, у прво време заобишле су Wеб редакцију. Иако је прилив вести новинара са радија и телевизије постао рестриктиван, поједини новинари у Wеб редакцији трудили су се да ово интернетско гласило у новонасталим условима колико-толико остане објективно. Истина, на насловној страни доминирали су „државотворни“ садржаји, али су читаоци били у могућности да прочитају и вести другачијег садржаја (дашавало се да објаве и пуне текстове касније цензурисаних прилога на телевизији).

Wеб редакција РТВ-а коначно је дошла на удар новог руководства крајем јануара, када је објављен интервју са историчарем Дарком Гавриловићем који је пренела агенција Бета. Професор Гавриловић је том приликом изјавио да је актуелна власт у Србији слична власти Милана Недића, што је изазвало бурне реакције функционера владајуће странке. Резултат тога било је уклањање те вести са сајта, али и почетак политичког “уподобљавања” Wеб редакције покрајинског јавног сервиса.

Одмах наредног дана почеле су смене и одласци. Главни и одговорни уредник Wеб редакције Дејан Марјановић одлучио је да оде на двогодишње породиљско одсуство, док је његовој заменици Бранки Драговић Савић, в.д. главног и одговорног уредника Ладислав Лазић рекао да се на њене услуге више не рачуна. Њено место заузео је Брано Пијетловић, супруг уреднице информативног програма Првог програма телевизије Снежане Пијетловић, па тако Wеб редакција од краја јануара има два заменика уредника – једног који ради и другу којој је речено да више не ради.

Маја месеца 2016. године, дакле у тренутку када је дошло до политичких чистки на РТВ-у, сајт покрајинског јавног сервиса забележио је укупно 442.226 посета. Истог месеца, сајт је погледало 231.482 читалаца, који су укупно отворили око 950.000 страница.

Годину дана касније број посета сајту смањен је за скоро 100.000 што је 20,8 одсто мање у односу на мај прошле године (укупан број посета у мају ове године износио је 350.257). Смањен је и број посетилаца за око 13 одсто, а број отворених страница за 30 одсто (665.865).

КУРИР / ВОИЦЕ

Да ли је овај текст користан?

Кликните на звезду и оцените!

Ако вам је текст користан...

Поделите га са пријатељима!

Актуелно

СНС ботови манипулишу читаоце великих онлајн медија

5 (4) Активисти владајуће Српске напредне странке (СНС), познатији као „ботови“, донедавно су кроз једну …

Исповест СНС бота Јужним вестима помогла „лоцирање“ бот централе у Београду

4.9 (9) Више од 22.500 гласова са исте ИП адресе стигло је на вест о …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *