fbpx
Насловна / Србија / Друштво / Раскрикавање: За пола године више од 400 лажи на насловницама четири режимска таблоида
Раскрикавање: За пола године више од 400 лажи на насловницама четири режимска таблоида 1

Раскрикавање: За пола године више од 400 лажи на насловницама четири режимска таблоида

Пројекат портала Kрик, Раскрикавање, објавио је данас анализу према којој је у првих шест месеци на насловним страницама дневника „Kурир“, „Информер“, „Српски Телеграф“ и листа „Ало“ објављено најмање 419 лажних, неутемељених или вести чије наводе није могуће проверити.

У анализи се наводи да је у том периоду Информер објавио 150 лажних или неутемељених вести, лист Ало 115, Српски телеграф 94, а дневни лист Kурир 60 таквих вести.

На сајту Раскрикавања пише да „са насловних страница четири дневна листа са највећим тиражима за пола године читаоци су могли углавном да се дезинформишу. Било је довољно само да прочитају наслове на киоску и да и не отварајући новине буду изманипулисани и преварени“.

У тесксту се наводи да је заједничко свим листовима који су анализирани „негативан став према лидерима опозиције, протестима ‘1 од 5 милиона’ и суседима, а да је ‘Драган Ђилас’ име које се убедљиво најчешће спомиње у негативном контексту, а у нешто мањој мери су заступљени и други опозициони политичари“.

„Своју наклоност таблоиди поклањају пре свега председнику Александру Вучићу и Српској напредној странци. На насловним страницама, није објављена нити једна вест која критички извештава о некој Вучићевој одлуци. У искључиво позитивном светлу приказан је и председник Русије Владимир Путин“, наводи тај портал.

Према подацима базе Kешформисање коју је урадило Раскрикавање, фирме које су издавачи ових таблоида током 2017. и 2018. године на локалним конкурсима су суфинансиране са више од 51 милион динара.

Према писању тог портала, Медијска мрежа доо, издавач Српског телеграфа, добила је најмање 22 милиона динара за своје пројекте, а компанија Адриа Медиа Гроуп, која издаје и лист Kурир, добила је више од 11 милиона динара.

Фирми Дневне новине Ало доо, издавачу истоименог таблоида, припало је најмање 12 милиона динара, док су фирме у власништву Драгана Вучићевића које стоје иза таблоида Информер, добиле најмање 6,2 милиона динара.

Бета

Да ли је овај текст користан?

Кликните на звезду и оцените!

Ако вам је текст користан...

Поделите га са пријатељима!

Актуелно

Највећи произвађач лажних вести у Србији су влада и режимска гласила која шире лажи! 11

Највећи произвађач лажних вести у Србији су влада и режимска гласила која шире лажи!

Лажне вести постају све већи проблем у Србији у складу са лошим трендом у целом …

Ђилас поднео пријаву против Вучићевића и Игњатовића 12

Ђилас поднео пријаву против Вучићевића и Игњатовића

Драган Ђилас, бивши градоначелник Београда и један од оснивача Савеза за Србију поднео је Вишем …

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *